Oto dosyć spóźnione, bo wyjazdowa majówka, a potem ciężki powrót do rzeczywistości, czytelnicze podsumowanie miesiąca kwietnia:) :
Najlepsze książki przeczytane w kwietniu
„Za stare grzechy” Izabella Frączyk
Świetna obyczajowa powieść, przeczytana na początku kwietnia pozwoliła mi jeszcze mentalnie przenieść się do czasu spędzonego na stoku:) Po cyklu „Stajnia w Pieńkach” autorstwa Izabelli Frączyk, wiedziałam na pewno, że po jej najnowszą książkę sięgnę i bynajmniej tego nie żałowałam. Jest to typowa literatura obyczajowa, skłaniająca do refleksji, nastrajająca pozytywnymi myślami, a jednocześnie wybrany temat jest czymś odświeżającym i intrygującym. Książka opowiada o rodzinie prowadzącej stok narciarski, pensjonat i restaurację. Po śmierci ojca, matka i dorosła córka i syn, muszą sami zając się rodzinnym interesem. Poznajemy ich perypetie zawodowe, jak również osobiste. Gorąco polecam.
8/10
„Zabić Sarai” J.A. Redmerski
Książka ta oscyluje między thrillerem a nieoczywistą, mroczną historią miłosną. Opowiada historię Sarai przetrzymywanej w Meksyku przez barona narkotykowego, która ucieka od niego chowając się w aucie płatnego zabójcy. Książka jest nieoczywista, tajemnicza i intrygująca.
Pełna recenzja tutaj: https://slonecznastronazycia.blog/2018/04/09/zabic-sarai-j-a-redmerski-przedpremierowa-recenzja/
8/10
„Kamienica pod Szczęśliwą Gwiazdą” Agnieszka Krawczyk
Świetny pierwszy tom nowego cyklu obyczajowego „Uśmiech losu” autorstwa Agnieszki Krawczyk. Czyta się szybko i przyjemnie, a teraz pozostaje czekać tylko na kolejny tom.
Pełna recenzja tutaj: https://slonecznastronazycia.blog/2018/04/25/kamienica-pod-szczesliwa-gwiazda-agnieszka-krawczyk/
8/10
„Bluszcz prowincjonalny” Renata Kosin
To kolejna świetna powieść obyczajowa. Opowiada o Annie, kobiecie, która po stracie męża i przykrym odkryciu musi ułożyć sobie życie na nowo. Przyjeżdża z dziećmi do rodziców, ale w pewnym momencie zdaje sobie sprawę, że jest kobietą bluszczem, żeby żyć musi się na kimś opierać, postanawia więc nauczyć się samodzielności i zmienić swoje życie. Mądra książka o wewnętrznym dojrzewaniu do zmian i nauce wychodzenia życiu naprzeciw.
8/10
„444” Maciej Siembieda
Świetna powieść historyczna, rozpoczyna cykl o Jakubie Kani. Czyta się świetnie, zawiera mnóstwo wiedzy historycznej, na której nadbudowana jest literacka fikcja, dotycząca poszukiwań tajemniczego obrazu Jana Matejki przedstawiającego Chrzest Warneńczyka. Ma on ilustrować przepowiednię dotyczącą pojednania chrześcijaństwa z islamem, a wielu osobom i instytucjom zależy, by nie została ona ujawniona.
8/10
„Domek na drzewie” K.K. Allen
Wzruszająca i zapadająca w pamięć historia miłosna, dotycząca również wielu trudnych kwestii w życiu człowieka. Jest to przepiękna historia o przyjaźni, miłości, stracie, bólu, smutku i poczuciu winy. Wzbudza wiele emocji i wzruszeń.
8/10
„Zdążyć z miłością” Beata Majewska
Jest to trzeci tom cyklu Konkurs na żonę. Jej bohaterką w przeciwieństwie do dwóch poprzednich części, jest Olga, która po ciężkiej chorobie próbuje się uporać z błędami przeszłości i poukładać swoje życie. Ten tom jest inny od poprzednich, jeszcze więcej w nim emocji, nie ukrywam, że doprowadził mnie do łez i byłam mocno zaskoczona kierunkiem, w którym rozwinęła się akcja.
8/10
„Cinder i Ella” Kelly Oram
Jest to współczesna wersja bajki o Kopciuszku. I jak można by się spodziewać po tej historii, można by powiedzieć, że jest przesłodzona, patetyczna i naiwna. Jednak autorce udało się zachować taki niepowtarzalny klimat, że nawet ja, która do nastolatków nie należę już od dawna, pochłonęłam tę historię z zapartym tchem.
8/10
„Testament” Remigiusz Mróz
Najnowszy tom serii o Chyłce i Zordonie, jak zawsze utrzymuje wartką akcję, błyskotliwe dialogi i mnóstwo zaskoczeń.
Pełna recenzja tutaj: https://slonecznastronazycia.blog/2018/04/28/testament-remigiusz-mroz/
8/10
„Zaginieni” Patricia Gibney
Kolejna kwietniowa premiera Wydawnictwa Niezwykłe. Jest to kryminał, dreszczowiec jak pisze na okładce. Zaczyna serię o detektyw Lottie Parker. Książka od samego początku mnie wciągnęła i zaintrygowała.
Cała recenzja tutaj: https://slonecznastronazycia.blog/2018/04/30/zaginieni-patricia-gibney/
9/10
Premiery kwietnia
Poniżej premiery kwietnia, które zdążyłam przeczytać, część z nich już opisałam powyżej w najlepszych książkach miesiąca, ale że uważam, że dobrze mieć w jednym miejscu wydane ostatnio nowości wymieniam chociaż tytuł i autora:)
„Zabić Sarai” J.A. Redmerski
9/10
„Dotyk słońca” Karolina Wilczyńska
Jest to trzeci tom cyklu Rok na Kwiatowej. Tym razem opowiadana historia zaczyna się z punktu widzenia Róży, która ponownie dopuściła do siebie ukochanego sprzed lat. Już nawet zdążyłam się przyzwyczaić do specyficznego rodzaju narracji i tego, że te same wydarzenia przedstawiane są po kolei przez cztery przyjaciółki, z różnych punktów widzenia. Czytało się bardzo przyjemnie i jestem już ciekawa ich dalszych losów:)
7/10
„Kamienica pod Szczęśliwą Gwiazdą” Agnieszka Krawczyk
8/10
„Twoje zdjęcie” Melanie Moreland
Ciekawa i nastrojowa historia miłosna zdolnego fotografa Adama i pielęgniarki Alexandry. Poznają się dzięki przypadkowi, na skutek wypadku Adam trafia do szpitala, gdzie pracuje kobieta. Oboje od razu czują do siebie ogromne przyciąganie. Jednak okazuje się, że zbudowanie trwałego związku, gdy muszą zmierzyć się z przeszłością, różnicami, zobowiązaniami zawodowymi Adama, toksycznymi rodzicami Alexandry, wcale nie jest sprawą łatwą.
7/10
„Ktoś Ci się przygląda” Katarzyna Misiołek
Najnowsza książka Katarzyny Misiołek to połączenia powieści obyczajowej z thrillerem. Trochę w konwencji i temacie przypomina mi „Obsesję” Katarzyny Bereniki Miszczuk.
Fajna, wciągająca historia. Czyta się bardzo szybko. Przedstawia historię Anny samotnej matki pięcioletniego Dominika. Zdradzona i porzucona przez męża długo rozpamiętywała przeszłość. Kiedy wydaje się, że jest gotowa iść do przodu, okazuje się, że ktoś ją prześladuje, osacza. Wchodzi do jej domu używając kluczy, przygląda jej się jak śpi, wykonuje głuche telefony, przysyła kwiaty i liściki. To wszystko jest jednak w miarę dyskretne i subtelne, na tyle, że kobieta nie jest pewna, czy to co się dzieje jej się wydaje, wynika z jej przewrażliwienie czy jest rzeczywistością. Świetnie przedstawiona rzeczywistość samotnej kobiety, trudnej relacji z byłym mężem i tak charakterystycznego dla kobiet obwiniania siebie i szukania winy w sobie. Zaskakujące, mocne zakończenie. Polecam!
7/10
„Nieznośny ciężar tajemnic” Samantha Young
Lubię książki Samanthy Young i tą najnowszą również czytało się bardzo przyjemnie, jednak mam wrażenie, że bardziej trafi jednak do młodszej grupy wiekowej. Opowiada historię nastoletniej Indii, która niespodziewanie zostaje zmuszona przez matkę do przeprowadzki na drugi koniec kraju. Zamieszkują w domu jej bogatego narzeczonego, który okazuje się, że ma córkę w wieku Indii. Dziewczyna trafia do prywatnej szkoły, towarzystwo przyszywanej siostry nie przyjmuje jej jednak z otwartymi ramionami, musi więc zmierzyć się z odrzuceniem społecznym, do tego dochodzą trudne relacje z matką… Z czasem okazuje się, że nie tylko India skrywa jakieś tajemnice…
7/10
„Zaginieni” Particii Gibney
9/10
„Szalona wiosna” Aleksandra Tyl
Ostatni tom cyklu Cztery pory roku opowiada o perypetiach Doroty, siostry znanej nam z poprzednich części Alicji. Ten tom różni się od poprzednich, jest bardziej zwariowany i pisany z lekkim przymrużeniem oka. Czytało się świetnie, idealny na poprawę humoru.
7/10
„Przyciąganie” Elżbieta Rodzeń
To pierwsza przeczytana przeze mnie książka autorki, ale na pewno sięgnę po inne. Jest to świetna, wzruszająca i pełna emocji historia miłosna. Nie wymieniłam jej w najlepszych książkach kwietnia, gdyż przeczytałam ją już w maju, recenzję dopiero napiszę. Natomiast pisząc o najlepszych premierach kwietnia nie mogłam o niej nie wspomnieć.
8/10
„Cała w fiołkach” Agnieszka Olejnik
Tą książkę również przeczytałam w maju, a dokładnie wczoraj i na pewno jeszcze ukaże się jej recenzja. Książkę czyta się świetnie i dostarcza mnóstwo rozrywki. Fajna historia, wiele zabawnych scen i dialogów, przy których śmiałam się na głos:) Polecam
8/10
Uwielbiam Macieja Siembiedę !!
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Przede mną jeszcze „Miejsce i imię”:) Już się cieszę:)
PolubieniePolubienie
O matko, niczego z tej masy książek nie przeczytałam, a większości zupełnie nie znam :-[ Chyba częściej muszę do Ciebie zaglądać po inspirację, choć nie wiem kiedy miałabym to wszystko przeczytać, bo lista robi mi się coraz dłuższa…
PolubieniePolubione przez 1 osoba
na pewno w kolejce mam ‚444’ i ‚ktoś ci się przygląda’, a po Twoich recenzjach zaczynam się też zastanawiać nad ‚zabić sarah’ i ‚zaginieni’ …
Ogólnie widzę, że kwiecień też był dosyć pokaźny czytelniczo, wygląda na to, że udało Ci się przeczytać sporo kwietniowych premier 🙂
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Miałaś bardzo czytelniczy kwiecień. Gratuluję tyłu fajnych książek (i wyniku) 🙂
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Większość książek jest tutaj do schrupania, ale na mnie w kolejce już czeka „Kamienica pod szczesliwa gwiazdą” 🙂
PolubieniePolubienie